Istraživanje o potrošačkim navikama Srbije pokazalo je da se vino u Srbiji, i pored dominacije piva, iz godine u godinu pije sve više.
Agencija Demostat obavila je veliko istraživanje o konzumaciji alkoholnih pića u Srbiji. U istraživanju obavljenom na 1.300 građana Srbije pokazalo se da je pivo prvi izbor građana Srbije, ali i da se pozicija vina na našem tržištu polako popravlja.Za pivo kao prvi izbor odlučilo se 32.8 ispitanika, a njih 28.9 odsto navelo je da radije pije vino. Žestoka pića su na trećem nestu sa 14.3 odsto. Žene su, kako se ispostavilo, najzainteresovanije za vino: među ženama koje piju alkohol, 57 odsto radije će odabrati vino nego pivo.Među ljudima sa visokim i višim obrazovanjem vino je najpopularnije vino , sa udelom od 32 odsto, a za njim slede pivo sa 29 odsto i žestoka pića sa 15 odsto. U istraživanju se ispostavilo da nivo obrazovanja pravi dramatičnu razliku kada su u pitanju preferencije prema alkoholnim pićima. Srednje obrazovani ispitanici najčešće biraju pivo (44 odsto), dvostruko manje njih radije pije – 21 odsto, za žestoka pića odlučuje se 12 odsto njih, četiri odsto bira ostala pića, a 21 odsto je reklo da ne pije. Rezultati su veoma slični i za one sa osnovnim obrazovanjem.Vino se, pokazalo je istraživanje, najradije konzumira u Novom Sadu, gde je ono prvi izbor za čak 39.9 odsto ljudi, potvrđujući tako popularne predstave o ovom gradu. U Beogradu je vino prvi izbor za 32.4 odsto ljudi, a u Nišu za 27.2 odsto ispitanika.Istraživanje je prepoznalo i blagi trend promene preferencija prema vinu i pivu: u odnosu na 2017. došlo je do pada konzumiranja piva za 1,4 odsto i rasta vina za 2,8 odsto, žestokih pića za dva procenta i nekih drugih pića za 0,6 odsto.
Izvor: www.vinoifino.rs