Sve više ljudi u svetu okreće se veganstvu, a vinska industrija sledi ovaj trend, nudeći sve veći broj vina u čijoj proizvodnji nisu korišćene namirnice životinjskog porekla
Vegansko vino postaje najnoviji ‘vreli’ trend! Britanski trgovci, piše Dekanter, takmiče se u tome ko će u ponudu uvrstiti više vina na čijoj deklaraciji stoji da u njihovoj proizvodnji nisu korišćene nikakve namirnice životinjskog porekla, a nosilac trenda je trgovinska kuća Co-op koja je odlučila da promoviše čak 100 veganskih vina. Kako navodi Dekanter, samo u Velikoj Britaniji ima 520.000 vegana, dok ih je pre 10 godina bilo 150.000 i ovi ljudi od tržišta imaju sasvim jasne zahteve koji se odnose i na alkoholna pića.
Sastojci koji su za vegane neprihvatljivi a često se sreću u proizvodnji vina su belance i kazein dobijen od kravljeg mleka. Nigde u svetu ne postoji zakonska obaveza da se podaci o ovim sastojcima ističu na etiketama, ali da bi vino nosilo naziv vegansko proizvođač mora da u proizvodnji isključi ove sastojke i zameni ih supsancama uglavnom na bazi žitarica.
Toni Milanovski, profesor proizvodnje vina na Plampton koledžu u Velikoj Britaniji, kaže da vegani gledaju i druge stvari:
– Veganizam je širok pojam jer ima različite motive. Neki ljudi postaju vegani iz etičkih razloga, neki iz iz ekoloških a neki zato što im ne odgovaraju namirnice životinjskog porekla. Mnogi vegani veoma su striktni i izbegavaju čepove zatisnute pčelinjim voskom, kao i one koji sadrže lepak na bazi mleka.
Kako navodi Dekanter, za vegane nije dovoljno da vino bude nerafinisano i nefiltrirano vino, to jest da biodinamički standard nema veze sa veganstvom, pošto se u tradicionalnoj proizvodnji koristi i balega životinjskog porekla. Sa druge strane, mnogi proizvođači prave vina po čisto veganskim standardima, ali to ne navode na etiketama jer motiv za prelazak na takvu proizvodnju nema veze sa modom nego sa prelaskom na kvalitetne sastojke biljnog porekla.
Trend postaje sve jači i zahvaljujući uticaju medija: veliki britanski mediji kao što su Gardijan i Independent za praznike su objavili svoje vodiče kroz svet najboljih veganskih vina, a sajtovi kao što je Barnivore.com omogućavaju veganima da za tili čas provere da li je neko vino vegansko ili nije. Januar je posebno zahvalan mesec za promociju veganskih vina, zbog onlajn kampanje pod motom Veganuar (veganski januar) čiji je cilj da ljude navedu da se makar tokom januara, srećno odabranog usled činjenice da se u anglosaksonskom svetu ljudi u januaru ‘leče’ od posledica prazničnog prejedanja, okrenu veganskoj dijeti.
Izvor: www.vinoifino.rs