U decembru 2020. godine, čuveni vodič Mišelin otkriće koji je njihov izbor restorana u srpskoj prestonici – Beogradu.
U kvalitet gastronomske ponude Srbije, Mišelinovi inspektori su se uverili u anonimnim
posetama restoranima u kojima rade talentovani srpski kuvari koji su im, kako kažu,
zagolicali čula.
„120 godina od kako je prvi put objavljen, misija vodiča MICHELIN ostala je ista: da
prepoznaje najbolje kulinarske destinacije širom sveta. Beograd je mesto gde tradicija
ide rame uz rame sa uzbudljivim mladim talentima spremnim da zablistaju.
Njegova novootkrivena dinamičnost i značaj gastronomije za ljude rezultiraju obilnim
obrocima, pripremljenim sa puno ljubavi, koje rado preporučujemo našim čitaocima “,
kaže Gvendal Poulenek, međunarodni direktor vodiča MICHELIN.
Dodaju da je Srbija poznata po vinogradarstvu, koje je zemlji omogućilo da razvije
autohtone sorte grožđa, a njene ravnice i ustalasani brdoviti predeli nude pejzaže
bogate i plodne zemlje koja donosi visokokvalitetne proizvode. Kao takva, hrana se
urezala u svakodnevni život srpskog naroda, a ishrana van kuće je popularni vid zabave.
Veliki broj restorana koji nude kvalitetne lokalne sastojke i autentična domaća jela
skrenuli su pažnju ovog svetski poznatog vodiča na Srbiju kao turističku i
gastronomsku destinaciju.
“Tako je došlo do partnerstva sa Turističkom organizacijom Srbije jer u našoj zemlji
gastronomija zauzima posebno mesto u turističkoj ponudi. Kada govore o utiscima iz
naše zemlje, turisti najčešće ističu upravo prirodu, kulturno-istorisjko nasleđe i
gastronomiju. Zato ćemo sledeću godinu posvetiti tim aktivnostima – odmoru u
prirodi i uživanju u ukusima Srbije, čiji je značaj potvrdio i dolazak Mišelina”,
kaže Marija Labović, v.d. direktorka Turisitčke organizacije Srbije.
Partnerstvo TOS-a i Mišelina već je rezultiralo objavom vodiča Le Guide Vert
Week&GO, što je posebno izdanje čuvenih turističkih Michelin vodiča koji se
koncentrišu na kraće boravke u većim gradovima sveta, u ovom slučaju na Beograd
uključujući i turističke informacije o Novom Sadu kao mogućem jednodnevnom izletu
izvan prestonice.
Sa novim vodičem ulazimo u novu eru saradnje, po kojoj je Mišelin prepoznatljiv, a
to je gastronomija. S obzirom na podatake relevantnih međunarodnih organizacija
(UNWTO, World Food Travel Association i dr.) da čak 88,2% turista smatra
gastronomiju glavnim elementom brenda jedne zemlje, Michelin sertifikacija
restorana u Srbiji značajno poboljšava imidž naše zemlje kao turističke destinacije i
podiže svest o destinaciji, utiče na podizanje kvaliteta usluge, naročito gastronomske,
te privlačeći turiste utiče značajno na rast prihoda od turizma.
Izvor: www.hrana-pice-price.com