Jedan od trenutno najprestižnijihmodela automobila koji je za mnoge ljude samo nedostižan san nosi naziv počuvenom tvorcu automobila koji je bio poreklom Čeh, ali je vremenom,zahvaljujući svom znanju, ali i sticaju okolnosti postao državljanin Nemačke.
Ferdinand Porše je i tvorac čuvenogmodela automobila za narod, ‘Volkswagen 2’, koga je na zahtev Hitlerakonstruisao 1936. godine.
No, svakako najznačajniji međumodelima marke ‘Porsche’ je 911, koji je prvi put proizveden, sadaveć daleke 1963. godine. Njemu je prethodio model ‘Porsche 356’, aposebno je zanimljivo kako je došlo do toga da ovaj model automobila nosi baškodnu oznaku 911. Naime, kada je proizveden prvi model, trebalo je da nosinaziv ‘Porsche 901’, ali je u to doba druga kompanija koja se takođebavila proizvodnjom automobila, ‘Peugeot’ smatrala da ona ima pravona oznaku 901, tako da je ‘Porsche’ bio prinuđen da promeni oznaku,pa je tako i nastao model 911.
Model ‘Porsche 911’ koji seproizvodio čitavih 26 godina je zapravo konstruisan kao svojevrstan naslednikprethodnog modela koji je nosio oznaku 356. Naravno, u međuvremenu je FerdinandPorše radio na njegovom unapređenju, jer je ovaj model trebalo da budekvalitetniji u svakom smislu od svog prethodnika.
Nakon njega dolazi model ‘Porsche964’, odnosno ‘Carrera 4’ koja je imala pogon na sva četiritočka, a nedugo zatim i model ‘Carrera 2’. U ovim modelima suprisutne brojne nove komponente u svim delovima, a proizvodio se samo u perioduizmeđu 1989. i 1993. godine.
Narednih pet godina, odnosno od 1993.do 1998. godine je na red došla treća generacija čuvenog modela 911 koji nosioznaku ‘Porsche 993’, a koji je poznat po tome što je posedovaomenjač sa 6 brzina, za razliku od pretodnih modela.
Bitnija razlika u dizajnu je primetnau modelu ‘Porsche 996’ koji je prvi put izašao na tržište 1998.godine, a ovaj model ima i pogon na sva 4 točka i mnogo bolje preformanse odsvojih prethodnika.
Novija generacija automobila ove markese proizvodi od 2005. godine i ono što je posebno zanimljivo jeste što uzuobičajene varijante postoje i oni modeli koji imaju 2 kvačila i menjač sa 7brzina, a na kojima je generalno sve unapređeno u odnosu na prethodnike.
I najnoviji modeli ovog automobila suprisutni na tržištu od avgusta 2011. godine i to ‘Porsche 991’, kojipostoji u dve varijante, odnosno kao kabriolet i kao kupe.
Savim je jasno da automobili marke’Porsche’ definitivno prednjače po kvalitetu i performansama, tako dane čudi ni njihova cena, te je to i osnovni razlog što se ovaj automobil neproizvodi za široke narodne mase. Takođe, postoji i poseban model automobilakoji je izašao za proslavu 40, odnosno 50 godina proizvodnje automobila marke’Porsche’, a koji su rađeni u ograničenoj seriji, te ih u svetu imaukupno svega 40, odnosno 50.
Iako je Ferdinand Porše ostavioznačajan trag u istoriji automobilske industrije, uzevši u obzir da je prvikoji je konstruisao automobil koji je imao pogon na sva četiri točka, mnogi muzameraju što je ‘sarađivao’ sa Hitlerom, odnosno nacistima. A zapravoje reč o tome da on baš i nije imao neku naročitu opciju u toj situaciji,budući da je zabeleženo da mu je lično Hitler uputio zahtev da konstruiše autokoji će moći da ispuni očekivanja širokih narodnih masa, kako u smislu komforai performasi, tako i u smislu njegove cene i potrošnje.