Prepoznatljivost ‘ Pežo ‘(Peugeot) modela nije samo francuski, sofisticirani dizajn već i specifičneoznake koje podrazumevaju trocifrene brojeve, stim da je uvek nula u sredini.Pa tako, recimo razlikujemo modele ‘ Pežo ‘ 206, 307, 406 i mnogedruge, ali postoje i modeli ‘ Pežo ‘ (Peugeot) Bokser, Ekspert,Partner i ‘ Pežo ‘ (Peugeot) Boper.
Posebno je zanimljivo što je upravoautomobil ove marke čak 4 puta bio proglašavan evropskim automobilom godine ito prvi put 1969. godine kada je ‘ Pežo ‘ (Peugeot) osvojio ovulaskavu titulu. Zatim skoro 20 godina kasnije, 1988. ‘ Pežo ‘(Peugeot) 405 je proglašen najboljim automobilom na tlu Evrope. U 21. veku,zbilo se to dva puta i to 2002. kada je ‘ Pežo ‘ (Peugeot) 307 ovečantitulom najboljeg i pre samo godinu dana, 2014. godine to je priznanje pripalomodelu 308.
Početak proizvodnje
Na samom početku 19. veka u Parizu ježivela francuska porodica Pežo (Peugeot) koja se bavila proizvodnjom čelika irazličitih predmeta od čelika. Najpre su proizvodili različite vrste alata,posude za so i biber, mlinove za kafu i mnoge druge potrepštine za domaćinstvo.
Jedan od članova ove porodice po imenuEmil je zaslužan za današnji znak po kome prepoznajemo automobile ove marke.Smatrao je da je simbol lava odličan da prikaže kvalitet kome teži fabrika kojaje bila u vlasništvu njegove porodice.
Iako su najpre proizvodili samositnije predmete i uređaje koji su mahom bili namenjeni za korišćenje udomaćinstvima, kasnije su u svoj asortiman uvrstili i bicikle i motocikle.
Jedan od članova ove porodice, ArmandPežo je ostao upamćen ne samo kao inovator, već i kao osnivač automobila marke’ Pežo ‘ (Peugeot). Naime, kako navode poznate istorijske činjenice,on se sukobio sa ostalim članovima porodice koja je imala udela u firmi i doneoodluku da potpuno samostalno osnuje svoju firmu i to onu koja će se bavitiisključivo proizvodnjom automobila.
Za godinu osnivanja fabrike ‘Pežo ‘ (Peugeot) se uzima 1896. godina, a samo tri godine nakon osnivanjaproizveden je i prvi model ove marke automobila. Posebno je zanimljivo da je upitanju bio automobil koji je imao samo tri točka, a koji je imao parnu mašinukao svog pokretača. Ovaj model je bio izrađen u samo 4 primerka.
Kako je u to doba nemački pronalazačGatlib Dajmler, budući saradnik u firmi ‘ Mercedes Benc ‘ otkriomotor koji se pokreće pomoću benzina, Arman Pežo je dogovorio susret sa njim,na kome se upoznao sa svim prednostima korišćenja benzinskog motora. Nakon togsastanka, francuska fabrika automobila marke ‘ Pežo ‘ (Peugeot) odDajmlera dobija licencu za korišćenje benzinskog motora, pa Arman Pežo vršidodatne ispravke na već konstruisanom modelu i pravi model sa 4 točka ibenzinskim motorom.
Proizvodnja automobila marke ‘Pežo ‘ (Peugeot)
Prema zvaničnim podacima, nedugo nakonovog događaja kreće prava ekspanzija Armanove fabrike automobila, a u to dobaje ‘ Pežo ‘ (Peugeot) činio čak 50 % ukupne proizvodnje automobila natlu čitave Francuske. Zvanično je fabrika otvorena 1910. godine u francuskomgradu Sošou, a od 1928. godine je ponela i današnji naziv – Fabrika automobilamarke ‘ Pežo ‘.
Po izbijanju Prvog svetskog rata, kaoi sve slične fabrike, tako se i ova okrenula proizvodnji oružja i municije, aodmah po završetku rata nastavlja da proizvodi automobile.
Prvi automobil koji je označen uskladu sa klasičnim označavanjem ove marke automobila bio je ‘ Pežo ‘(Peugeot) 201, koji je lansiran 1929. godine.
Prvi kabriolet sa tvrdim krovom, kojije naravno bio pokretan se pojavio na tržištu 1933. godine, a nosio je naziv’ Eclipse 402 ‘.
Ubrzo je došao i Drugi svetski rat, pase fabrika opet okrenula proizvodnji oružja i municije, ali ovog puta zapotrebe nemačke vojske, a već po samom završetku rata, fabrika ‘ Pežo’ lansira i novi model, čuveni 202, koji sa prodatih preko 14 hiljadaprimeraka beleži rekord. Pa ipak, ovaj rekord je ubrzo badmašio model Peugeot203, koji je lansiran nedugo zatim.
‘ Pežo ‘ danas
Godine 1974. jefabrika ‘ Pežo ‘ kupila čak 38 % akcija takođe francuskog proizvođačaautomobila marke ‘ Sitroen ‘ (Citroen, Citroën ), a samo dve godinekasnije i potpuno preuzima ovu kompaniju. Upravo iz tog razloga se u to dobanaziva PSA, odnosno Peugeot Société Anonyme, kako bi objedinila obe markeautomobila u jednom nazivu.
Opet, samo dvegodine nakon tog spajanja, kompanija ‘ Pežo ‘ preuzima i firmu ‘Krajsler ‘, tačnije njen evropski ogranak, koji je nosio naziv ‘Simka ‘. Ipak, samo nekoliko godina nakon ovog događaja, ‘ Pežo’ gasi ovu fabriku.