AAH! Blog

Kako je nastao Mercedes?

Danas se smatra prestižom imati neki automobil od modela marke ‘Mercedes’, što je potpuno razumljivo kada se uzme u obzir ciljna grupa ovog proizvođača, ali i kvalitet izrade.

Kako je sve počelo…

Tokom 19. veka, koji su obeležili mnogi pronalasci, nemački inženjer po imenu Gotlib Vilhelm Dajmler je ostao upamćen kao prvi čovek koji je uspeo da konstruiše motor za automobile koje je pokretao benzin. Zbilo se to 1883. godine u gradu Kanštatu, koji se nalazi u neposredneoj blizini nemačkog grada Štutgarta, a samo 7 godina nakon toga osnovao je i svoje preduzeće, koje je nazvao ‘Dajmler Motoren – Gezelšaft’. Posebno je zanimljiv podatak, da je Dajmleru pomagao Vilhelm Majbah, pa je u njegovu čast jedan model automobila marke ‘Mercedes’ dobio i naziv, a od nedavno je ‘Mercedes – Majbah’ i zvanično proglašen subbrendom u okviru ove kompanije.

U to doba je, potpuno nezavisno od njega, u nemačkom gradu Majnhajmu, još jedan njegov sunarodnik, koji je bio inženjer ali specjalizovan za automobile po imenu Karl Benc, konstruisao takođe motor za automobile koje je pokretao benzin. Slučajnost ili ne, tek njih dvojica su, koliko je poznato iz postojećih istorijskih podataka, to učinili potpuno nezavisno jedan od drugog, tako da su podjednako priznati za izumitelje automobilskih motora koje pokreće benzin.

Nastanak ‘Mercedes’ – a

Izvesni Emil Jelinek, koji je bio u diplomatskoj službi, ali se bavio i trgovinom automobila je na samom početku 20. veka, da budemo precizni baš 1900. godine došao u preduzeće ‘Dajmler Motoren – Gezelšaft’ i načinio i za ono doba izuzetno veliku porudžbinu. Naime, istorijski podaci navode da je Jelinek tom prilikom naručio čak 36 automobila, ali je imao i jedan zahtev. Njegova ćerka se zvala Mercedes i gospodin Jelinek je smatrao da je sasvim u redu, kada se uzme u obzir količina novca koju će dati ovom preduzeću za naručenih 36 vozila, da zahteva da mu se ispuni taj zahtev, to jest da svi automobili dobiju naziv ‘Mercedes’, a u čast njegove ćerke.

Samo dve godine kasnije je firma ‘ Dajmler Motoren – Gezelšaft’ i zvanično zaštitila ovaj naziv, a tek 1909. godine je uveden i simbol po kome je ‘Mercedes’ poznat širom sveta. Smatra se da ovaj simbol označava težnju osnivača da proizvodi vozila i za kretanje po zemlji, ali i vodi i vazduhu.

Još jedna vrlo važna godina u istoriji ovog preduzeća je 1926., kada je Dajmlerovo i Bencovo preduzeće spojeno u jedno, koje je ponelo naziv ‘Dajmler – Gnec AG’. 
Shopping Basket