Kada se priča o cigarama, one se obično vezujuza muškarce. Odmah se javlja slika udobnog prostora sa teškim foteljama,ispunjenog muškom energijom, u kome ‘momci’ ispijaju konjak i uživaju u finommirisu kubanskih cigara.
No žene mogu da uživaju u cigarama sa podjednakom strašću. Možda takva praksanije baš uobičajena kod nas, ali u svetu nije tako neobična.
U saradnji sa Asocijacijom žena pušača cigara, grupa nezavisnih istraživača Cigar Research sprovela je prošle godine istraživanje o damamakoje puše cigare u SAD. Uzorak je obuhvatao žene i muškarce od 18 do 87 godina(prosečna starost 40), sa prosečnim pušačkim stažom od 6,3 godina.
Jedno od glavnih pitanja koje su istraživači želeli da razjasne bilo je da ližene i muškarci puše cigare iz istih razloga, odnosno da li one u njima budeista osećanja.
Pokazalo se da po tom pitanju postoji bitna razlika među polovima. Muškarci sumahom isticali da ih cigare smiruju (97%), dok je 76% žena navelo to kao jedanod razloga pušenja. Žene su isticale da cigare čine da se osećaju snažnim (24%),atraktivnim (25%), jakim (15%), zabavnim (43%) i buntovnim (22%). Muškarci su udaleko manjem broju davali takve odgovore.
Istraživanje je pokazalo da je značajan broj žena lojalan određenom brenducigara. One ih u velikom broju kupuju preko Interneta, a kada kupuju lično,biraju one radnje u kojima se osećaju ‘prijatno’ (kod nekih drugih odgovoranavode da ih u radnjama tretiraju kao amatere).
Na iznenađenje ispitivača, pokazalo se da dizajn ne ostavlja preterano snažanutisak na dame. Čak 73% je indiferentno na dizajn kutije, a 55% na dizajnetikete.
Mada istraživanje nije moglo da pokaže koliko žena puši cigare, jesteilustrovalo koliko često posežu za cigarama. Prosečna ispitanica puši 3-5cigara mesečno ili otprilike jednu nedeljno. Mada je sasvim jasno da žene pušemanje cigara od muškaraca, 13% ipak puši po jednu, a 7% dve cigare na dan.
U proseku (43%), ispitanice godišnje troše između 100 i 500 dolara na cigare,dok 24% troši između 500 i 1000 dolara.
Na pitanje šta ih motiviše da puše cigare, 59% je odgovorilo da im se sviđanjihov ukus, što potvrđuje da to zaista čine iz zadovoljstva, a ne radipomodarstva ili stvaranja određenog imidža.