AAH! Blog

BMW

Jedan od najčešće korišćenih motora od strane nemačke vojske tokom Drugog svetskog rata, koji je sa strane posedovao i prikolicu, nosio je oznaku BMW R 75. Te i mnoge druge motore, koji su bili izuzetnog kvaliteta je proizvodila nemačka kompanija BMW AG, koja je osnovana 1916. godine u nemačkom gradu Minhenu, a izuzev motora, bavila se proizvodnjom i motocikala i automobila.

U vlasništvu ove kompanije je i Rolls – Royce Motor Cars, kao i brend koji je sve zastupljeniji na tržištu, MINI. Naročito su poznati luksuzni automobili marke BMW, čije performanse su na vrlo visokom nivou. A pored automobila, u asortimanu firme su i motocikli HUSKVARNA i BMW Motorrad. 

Zvanično se za godinu nastanka ove dobro poznate marke uzima 1916. godina, a njenim osnivačem se smatra Gustav Otto, koji je bio vlasnik nemačke kompanije, čija je delatnost bila vezana za proizvodnju aviona. Upravo je on svoju firmu pripojio kompaniji “RappMotorenwerke”, a ona se tokom narednih nekoliko godina usmerila na sklapanje motora za avione (V 12), koje je naručila firma “Austro – Daimler”, inače preteča čuvene kompanije “Mercedes – Daimler”.

Od 1917. godine firma se naziva BMW, što su zapravo početna slova reči Bayerische Motoren Werke, a od tada datira i prepoznatljivi znak ove kompanije.

Kao i većina fabrika u to vreme, tako je i ova nakon završetka Prvog svetskog rata morala da usmeri proizvodnju tamo gde je bilo potrebno, ali i da poštuje pravila koja su definisana takozvanim Versajskim sporazumom. S obzirom na to da nije imala dozvolu da proizvodi više motore za avione, fabrika BMW je svoju proizvodnju preorjentisala na motocikle. Tek nekoliko godina kasnije, to jest kada više nisu bile na snazi odredbe pomenutog sporazuma, ona počinje da proizvodi i automobile.

Zapravo je 1928. godine ova kompanija bila zvanično preuzeta od strane kompanije “Eisenach”, koja je poznata po proizvodnji automobila marke “Dixi”, a koji je izvorno bio proizvod engleske firme “Austin”. Nakon tri godine licenca više nije bila na snazi, a upravo u to doba ova firma lansira i novi model 3/20, da bi nedugo nakon toga bio prikazan i čuveni model automobila BMW 303.

Prema aktuenim podacima, ova automobilska kompanija ima profit od blizu pet milijardi evra na godišnjem nivou, dok joj je godišnji prihod skoro 70 milijardi evra, a istovremeno zapošljava više od 100 zaposlenih.

Jedan od najmanjih BMW modela je lansiran je početkom 21. veka, odnosno 2004. godine, a u pitanju je model E 82, odnosno E 88, koji spadaju u seriju 1. Najluksuzniji automobil ove kompanije priprada seriji 7, a njegova oznaka je BMW E 23. Pomenuti model se na tržištu pojavio 1977. godine, a u okviru ove serije postoje još i modeli BMW E 32, te E 38 i E 65, odnosno E 66 i drugi.

Treba pomenuti i serije 5 i 6, te BMW X 5, odnosno X 1, 3 i 6 modele, ali i automobile iz serije Z 4.  Naravno da postoji još puno modela koje ova firma proizvodi, a ono što jeste njihova osnovna karakteristika, izuzev kvaliteta izrade, svakako su i odlične performanse.

Interesantno je reći i to da se nadomak minhenskog salona automobila ove marke, nalazi i BMW muzej, koji je jedinstven u celom svetu. U njemu je moguće pratiti istoriju ovog brenda, te videti ne samo kako su izgledali prvobitni modeli automobila, već i motocikala, ali i motora za avione koji su se nekada u ovoj fabrici proizvodili.

Sa pojavom novih modela, koji su sve bolji i bolji, često se javlja potreba da bude izvršen i otkup automobila BMW, a postoje brojne specijalizovane firme koje se takvim poslovima bave, te nastoje da svojim klijentima obezbede najbolje moguće uslove.

Izvor: www.otkupautomobila-beograd.rs

Shopping Basket