AAH! Blog

Bitef festival ‘Na leđima mahnitog bika’ od 24. septembra do 02. oktobra

Jubilarni 50. Bitef održaće se od 24. septembra do 02. oktobra 2016. godine pod sloganom Na leđima mahnitog bika, na nekoliko različitih beogradskih lokacija. Pored glavnog programa, u okviru koga će biti prikazano 12 predstava, tokom devet dana trajanja festivala, posetioce očekuje i veoma bogat prateći program.
Najveća senzacija savremene kineske plesne scene, Plesno pozorište Tao će predstavom 6&7 svečano otvoriti festival 25. septembra u 19:30 u Narodnom pozorištu u Beogradu. Predstava 6&7, kineskog koreografa Tao Jea je izrazito savremeni, visoko konceptualni, potpuno apstraktni, ritmički repetitivni i paradoksalno, istovremeno minimalistički i vizuelno omamljujući scenski spektakl. 
Singapurska predstava Softmachine takođe će se naći na programu Bitef festivala. U pitanju je izuzetno zanimljiv, multimedijalni projekt umetnika Čoja Kafaija, čiji je najširi okvir ‘mapiranje’ savremene azijske plesne scene, tačnije njenih glavnih aktera – koreografa. Predstava koja istražuje status savremenog plesa širom Azije biće izvedena 28. i 29. septembra u Narodnom pozorištu u Beogradu, sa početkom u 21:30 časova.
Predstava iz Poljske Kantor Downtown, autora Jolante Janičak, Joane Krakovske, Magde Mošijevič i Viktora Rubina biće izvedena 24. septembra u 21:30 u Bitef teatru. Reč je o multimedijalnoj scenskoj instalaciji, koja je prevashodno svojevrsna ‘rekonstrukcija’ kultne predstave Mrtvi razred čuvenog poljskog reditelja Tadeuša Kantora, koja je bila jedan od najvažnijih događaja u Bitefovoj istoriji. 
Beogradskoj publici predstaviće se i nemačko-švajcarski reditelj Milo Rau, sa predstavom Saosećanje 27. septembra u Ateljeu 212 sa početkom u 19:30 časova.
Na Bitefu će 26. septembra u 19.30 u Jugoslovenskom dramskom pozorištu gostovati i bečki Burgteatar, sa predstavom Urnebesna tama, u režiji Dušana Davida Paržižeka, nastaloj po drami jednog od najznačajnijih dramskih pisaca mlađe generacije na nemačkom govornom području, Volframa Loca. Ironinično i u isto vreme krajnje tužno, Loc u svom tekstu opisuje našu nesposobnost da razumemo nepoznato: grozote dalekog rata, tuđu kulturu, drugog čoveka, čak i same sebe.
Gledaoci će imati priliku da 30. septembra u 21:30 u Narodnom pozorištu u Beogradu pogledaju predstavu veoma cenjenog, libanskog umetnika i performera Rabija Mruea, Jašući oblak, koji je afirmaciju stekao radom u pozorištu, ali i angažmanom na polju vizuelnih umetnosti. 
Na repertoaru glavnog programa 29. septembra u 19:30 u Pozorištu na Terazijama biće prikazana i predstava Svita br. 2, drugi deo projekta Enciklopedija reči, čiji rediteljski postupak podrazumeva veoma neobičnu, muzičku orkestraciju govornog teksta koja za rezultat ima nešto što možemo podvesti pod formu muzičkog pozorišta. 
Ovogodišnja festivalska produkcija Sloboda je najskuplja kapitalistička reč, dramaturškinja Maje Pelević i Olge Dimitrijević zasnovana je na njihovom istraživačkom putovanju u Pjongjang, a čija je tema aktuelna projekcija negativnih stereotipa o Drugom, neprijatelju; konkretno, suočavanje domicilnih i zapadnjačkih propagandi vezanih za Severnu Koreju. Ovaj autorski projekat, biće izveden u Bitef teatru 28. septembra u 21:30, sa reprizim izvođenjem, 01. oktobra u istom terminu.
Novo lice ovogodišnjeg festivala predstavljaju i mladi umetnici Igor Koruga i Ana Dubljević koji se u umetničkom projektu Samo moje, koji će biti izveden u Bitef teatru 29. septembra sa početkom u 21:30, bave istraživanjem negativnih osećanja pojedinca kao nezanemarljivim odlikama današnjeg svakodnevnog života kapitalističkog društva. 
Bitef festival će svečano zatvoriti predstava Hrvatskg narodnog kazališta iz Rijeke, Nad grobom glupe Europe, u Madlenijanumu, 02. oktobra sa početkom u 19:30 časova. 
Shopping Basket