Bojkovčanka – stara srpska prepečenica, napravljena od najboljih sorti šljiva, stara 10 godina, 45% vol, a proizvodjač je Quburich Quality d.o.o.
Bojkovčanka je šljivovica prepečenica intenzivne ćilibarne boje sa nijansom dukat žute boje. Mirisa veoma kompleksnog, teškog, ali dopadljivog, intenzivnog vanilskog tipa, dominira autohtona crvena ranka. Jasno su prisutni mirisni elementi bukea formiranog u dudovom sudu. Na ukusu takođe kompleksna, puna, zaokružena, harmonična, blago trpka, pitka, konjačnog karaktera. Naknadni deo ukusa dopadljiv, začinskog karamelno-vanilskog tipa, na kraju dug somotasto-sladunjav. Konzumira se na sobnoj temperaturi.
Brend Bojkovčanka osnovan je 1985. godine u Valjevskoj Mionici kao plod grupe pravoslavnih privrednika boemski orijentisanih, na čelu sa pravnikom i ekonomistom gospodinom Zoranom Simićem. U mestu Popadić Simić je nedugo zatim osnovao zadrugu ‘Bojkovčanka’ i u njoj zaposlio mnogobrojno lokalno stanovništvo, a interesantno je napomenuti i to da je imenu ‘Bojkovčanka’ kumovao čuveni srpski grafičar Veljko Mihajlović, u boemskim krugovima poznatiji kao Crni Velja, koji joj je dao ime po nekadašnjem nazivu obližnjeg brda. Zahvaljujući mornaru Draganu Krstašu dolaze na ideju da flašu začepe končankom i onda zaliju voskom. Zamišljena kao univerzalni srpski suvenir vrhunskog kvaliteta i etno prizvuka, Bojkovčanka 1993. godine gostuje na izložbi srpskih krstova u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu.
I tako, reklo bi se zahvaljujući svom neponovljivom ukusu i kvalitetu, dolazi do mnogih ambasada, visokih zvaničnika i uspešnih privrednika koji su je nosili na poklon kao reprezentatora ljudi i podneblja sa kog dolazi. Spomenućemo flašu od metar visine darovanu predsedniku Jeljcinu, kao i onu od pola metra poklonjenu Bilu Gejtsu, a takođe i one koje zauzimaju počasna mesta u muzeju alkohola u Madridu, noćnom klubu Arnolda Švarcenegera itd. Možda je malo neskromno tvrditi da nema većeg grada u svetu ili evropskog dvora u kome nema bar jedne Bojkovčanke, ali to je istina.
U međuvremenu, police postaju tesne za priznanja, medalje i pehare koje Bojkovčanka nezaustavljivo osvaja – ukupno 520 – a od svih najznačajnija su: 1994. godine Brussel Eureka, 1995. Zlatna Palma i medalja, 2001. i 2006. godine; Orden viteza prvog reda za dizajn i inovacije takođe u Briselu; 2002. Ginisova knjiga rekorda – nagrada za najveću flašu na svetu slobodne forme (visine 198 cm, zapremine 28L) , inače prvi slučaj da proizvođač alkoholnih pića uđe u Ginisovu knjigu; 2007. godine u Ljubljani na međunarodnom sajmu između 624 učesnika iz celog sveta dobila je titulu apsolutnog šampiona sa najvećom dodeljenom ocenom; 2008. godine potvrđuje svoj kvalitet zlatnom medaljom; 2001-2006. sa Festivala vina i rakije u Novom Sadu i Leskovcu izlazi kao apsolutni šampion sajma, pobednik u kategoriji voćnih rakija, u kategoriji šljivovice ‘Zlatni Grozd’, Velika zlatna medalja; Zlatna Simonida za dizajn i inovaciju jedinog privatnog proizvođača za petnaestogodišnje učešće, i tako dalje, i tako dalje…
Krajem 2009. godine kompanija Quburich Quality preuzima brend Bojkovčanka sa ciljem da po svaku cenu zadrži nenadmašan kvalitet ove rakije i unapredi proizvodnju ovog neponovljivog destilata. Proizvodnja je izmeštena u modernizovane i unapređene pogone na Avali gde menadžment kompanije, na čelu sa magistrom Miroslavom Kuburićem, pristupa kompletnom ribrendingu Bojkovčanke u skladu sa novim trendovima konzumacije jakih alkoholnih pića na svetskom tržištu, a opet u prvom planu vodeći računa o autentičnosti, kvalitetu i specifičnosti podneblja.
Tako je Bojkovčanka za svojih 25 godina postojanja prevalila put od lokalnog etno suvenira, do modernog i neponovljivog brenda, zadržavajuci svoj nadasve nenadmašan kvalitet stare srpske šljivovice.