Glavnikrivci zašto Aston Martin danas proslavlja 100 godina postojanja su dvaentuzijasta i pasionirana zaljubljenika u automobile, Lionel Martin i RobertBamford. Oni su u predgrađu Londona, u jednoj ‘šupici’ početkom 1913.godine osnovali automobilsku manofakturu, čiji moto je bio i ostao ‘luksuzi elegancija’.
Možda taj simpatični dvosed, još simpatičnijeg imena i nije bio uskladu sa tadašnjim motom kompanije, ali je i kao takav udario kamen temeljacza Aston Martin. Za njegov pogon upotrebljen je četverocilindrični benzinskiagregat Coventry-Simplexa, dok je kao osnova uzeta šasija italijanskogproizvođača Isotta-Fraschinni.
U trenutku kada budućnost Aston Martina počinje da visi o koncu, upriču ulazi bogati grof Louis Zborowski, kao veliki poštovalac automobilskihtrka. Već 1922. godine Aston Martin proizvodi tri fabričke šasije za sportskiautomobil, koji nastupa na čuvenoj French Grand Prix trci.
Do 1924. godine proizvedeno je 55 modela, kada preduzeće zapada udugove i bankrotira. Aston Martin od propasti spašava bogata Lady Charnwood,koja preuzima kompaniju i daje ju na upravljanje svom sinu Johnu Bensonu. NiBenson se ne snalazi u automobilskom biznisu. Fabrika se zatvara dve godineposle, kada iz nje definitivno odlazi i drugi osnivač Lionel Martin.
Automobili za Džems Bonda
Nakon rata 1947. godine, fabrika ponovo menja vlasnika i preuzimaje David Brown. Pod njegovim vođstvom rađa se jedna od najpoznatijih AstonMartinovih serija DB. Na krilima sve veće potražnje Aston Martin predstavljaDB5 i DB6 modele, sa kojima na velika vrata ulazi u svet Bond automobila. Te1964. godine Šon Koneri je u ulozi britanskog tajnog agenta Džemsa Bonda, seoza upravljač Aston Martina DB5 i vozio ga u akcijskim scenama planetarnopopularnih filmova